Logo Woonik
Nieuwspagina
Dit deden we in 2022 voor jou!
Bekijk de animatie of lees het complete jaarverslag.

Plezierig wonen, dat willen we toch allemaal!

21-01-2022

Een half jaar na de fusie blikt onze directeur-bestuurder Paul Sebregts terug op de eerste koffiegesprekken die hij had met onze huurders. Wat betekent ons bedrijfsmotto ‘Plezierig wonen’ voor hem?
Zonder communicatie geen tevreden huurders
De fusie ligt inmiddels een half jaar achter ons. Sinds die tijd heb ik diverse gesprekken gevoerd met huurders van Woonik. Het accent lag daarbij op Nederweert, voor mij een nieuw werkgebied. Ons bedrijfsmotto is “plezierig wonen”. Maar wat betekent dit voor onze huurders. In de gesprekken ben ik daarnaar op zoek gegaan.
Plezierig wonen blijkt allereerst te betekenen: me prettig voelen in mijn woning en in de omgeving waar ik woon. Van mijn woning mijn thuis mogen maken en het gevoel te hebben dat ik hier niet meer weg wil. Wat dat betreft is er geen verschil tussen iemand die een woning koopt of huurt. Want willen we dat niet allemaal?
Voor de huurders die ik heb gesproken zijn er nog meer dingen belangrijk, en die hebben veel te maken met hoe we ons als verhuurder opstellen. Wat verwachten jullie van Woonik?
Een aantal citaten uit de gesprekken:
“Ik wil graag dat Woonik bereikbaar is bij noodgevallen en dat ook meteen reageert”
“Het is niet erg als iets niet meteen gerepareerd kan worden maar een belletje als het wat langer gaat duren dan verwacht zou ik erg fijn vinden”
“Ik vind het belangrijk dat er goed wordt uitgelegd wat er wel of niet kan en waarom”
“Ik heb graag duidelijkheid over wanneer er geschilderd of gerenoveerd wordt. Zeg het ook als je het nog niet weet, dan hoef ik me niet druk te maken”
“Ik vind het fijn dat ik ook naar kantoor kan komen. Ik heb geen computer en opbellen is lastig omdat ik niet goed hoor. Ik hoop ook dat Woonik niet alles digitaal gaat maken zoals de bank.”
“Ik heb door mijn leeftijd steeds meer moeite met lezen. Voor mij is het belangrijk dat een brief kort en duidelijk is”
“Goede uitleg en aandacht bij het betrekken van mijn nieuwe woning vind ik erg fijn en belangrijk”
“Als er naar beleid wordt verwezen vind ik dat vaak onpersoonlijk. Mijn situatie kan toch anders zijn? Maak het beleid niet te moeilijk”
“Er werken aardige mensen bij Woonik”
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat het meeste opvalt? Jullie, onze huurders, vinden vriendelijkheid, bereikbaarheid, goed contact, snel reageren en bovenal goede communicatie verreweg het belangrijkst.
Mag ik dan naar aanleiding van deze gesprekken plezierig wonen als volgt samenvatten? “Je thuis voelen in je woning en je omgeving en een verhuurder die goede service levert, die goed luistert en goed communiceert”
Wil je hierop reageren? Dat kan natuurlijk altijd, want alleen samen kunnen we invulling blijven geven aan ‘Plezierig wonen’. Ook of beter nog, juist ná de fusie Stuur dan een mailtje of kom bij me op de koffie
Paul Sebregts, directeur bestuurder
Download WocoAPP
Makkelijk communiceren
iOS Android
Bel ons
0495 - 63 20 50
Mail ons info@woonik.nl
Bezoek ons
Kantoor Nederweert
Gutjesweg 6
6031 ET Nederweert
 
Kantoor Stramproy
St. Willibrordusstr. 2a
6039 CA Stramproy
Download WocoAPP!
Makkelijk communiceren
iOS Android
Bel ons
0495 - 63 20 50
Mail ons info@woonik.nl
Bezoek ons
Kantoor Nederweert
Gutjesweg 6
6031 ET Nederweert
 
Kantoor Stramproy
St. Willibrordusstr. 2a
6039 CA Stramproy